تحديث آخر نسخة 1.8.37

تقييم الموضوع :
  • 0 أصوات - بمعدل 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
سؤالين وبسسسسسسسس
لما الاعضاء بتيجى تعمل تسجيل خروج بيجيبلها رسالة خطأ
ومش بترضى تخرج العضوية اللى داخلة بيها علشان تكتب عضوية تانية

والمشكلة التانية
بخصوص هذا الموضوع http://www.dd4bb.com/thread-604.html
مش بيرضى يعمل اى تعديل فى الاستايل الافتراضى وبيفضل زى ماهو
مع انه بيقولى تم التحديث
ايه الحل؟؟؟؟

معلش سؤال تالت ازاى اعدل فى الكلام اللى مكتوب فى الناف بار اللى بيبقى تحت اللوجو
واغير الروابط ووكدا
شكر من طرف :
المشكلة الأولى هى بسبب الأستايل المعدل الذى ركبته وليست مشكلة بالنسخة
وبالتحديد المشكلة برابط تسجيل الخروج
المشكلة الثانية اذا كانت استضافتك من زاك هوست ارجو ان تقرأ هذه المشاركة وتطبق نفس الحل الموجود به
http://www.dd4bb.com/thread-1366.html
بالنسبة لسؤالك الثالث
يمكنك ذلك عن طريق قوالب الهيدر

ورجاء ان تختار القسم المناسب الذى تطرح به اسألتك وان يكون عنوان المشاركة يدل على محتواها
شكر من طرف :
اولا شكرا على ردك
بس انا مش مركب اى استايل معدل
ومش مستضيف مع شركة زاك هوست
وياريت تقولى ازاى اعدل فى الهيدر وايه رابط تسجيل الخروج الصحيح
شكر من طرف :
العفو يا طيب
اولا طبق الحل اللى انا وضعته بالمشاركة التى وضعت لك رابطها

ثانيا بالنسبة لرابط تسجيل الخروج بيكون موجود داخل قالب header_welcomeblock_member

وبيكون بالشكل التالى

كود :
<a href="{$mybb->settings['bburl']}/member.php?action=logout&uid={$mybb->user['uid']}">{$lang->welcome_logout}</a>

استبدله بالتالى
كود :
<a href="{$mybb->settings['bburl']}/member.php?action=logout&uid={$mybb->user['uid']}&sid={$session->sid}">{$lang->welcome_logout}</a>
شكر من طرف :
شكرا يا نجم
شكر من طرف :
Pepo كتب :العفو يا طيب
اولا طبق الحل اللى انا وضعته بالمشاركة التى وضعت لك رابطها

ثانيا بالنسبة لرابط تسجيل الخروج بيكون موجود داخل قالب header_welcomeblock_member

وبيكون بالشكل التالى

كود :
<a href="{$mybb->settings['bburl']}/member.php?action=logout&uid={$mybb->user['uid']}">{$lang->welcome_logout}</a>

استبدله بالتالى
كود :
<a href="{$mybb->settings['bburl']}/member.php?action=logout&uid={$mybb->user['uid']}&sid={$session->sid}">{$lang->welcome_logout}</a>
أخي العزيز أين يوجد هذا القالب لكي أقوم بالتعديل عليه ؟
شكر من طرف :
أخي العزيز وجدت الأوامر في هذا القالب موجودة هكذا لكني لم أجد الأمر نصيا كما كتبته أنت خفت أن أقوم بالتعديل فأفسد شيئا
كود :
<div class="menu" align="center">
  <ul>
    <table align="center">
      <tr align="center">
        <td class="topmenu" width="1%"><a href="$settings[bburl]/usercp.php">$lang->welcome_usercp</a></td>
        <td class="topmenu" width="1%"><a href="$settings[bburl]/misc.php?action=help">$lang->toplinks_help</a></td>
        <td class="topmenu" width="1%"><a href="$settings[bburl]/memberlist.php">$lang->toplinks_memberlist</a></td>
        <td class="topmenu" width="1%"><a href="$settings[bburl]/calendar.php">$lang->toplinks_calendar</a></td>
        <td class="topmenu" width="1%"><a href="search.php?action=getnew">$lang->welcome_newposts</a></td>
        <td class="topmenu" width="1%"><a href="$settings[bburl]/search.php">$lang->toplinks_search</a></td>
        <td class="topmenu" width="1%">$admincplink</td>
        <td class="topmenu" width="1%"><a href="{$mybb->settings['bburl']}/member.php?action=logout&uid={$mybb->user['uid']}">{$lang->welcome_logout}</a></td>
      </tr>
    </table>
  </ul>
</div>
<table border="0" cellspacing="$theme[borderwidth]" cellpadding="$theme[tablespace]" class="tborder">
<tr>
<td class="trow1" width="60%"><navigation></td>
<td width="40%" class="trow2" style="font-size:11px">
$lang->welcome_back<br />
$lang->welcome_current_time<br />
<a href="private.php">$lang->welcome_pms</a> $lang->welcome_pms_usage</td>
</tr>
</table>
أرجو الرد هذه المرة
شكر من طرف :
هذا السطر يا طيب
كود :
وهو موجود بنفس الكود الذى وضعته انت
عاشق العندليب كتب :أرجو الرد هذه المرة
كأننا دائما ما نرد عليك!
شكر من طرف :
اخي هذا بالنسبه للاعضاء ولكن للادمن ؟؟
[صورة: f4dc14140d.jpg]
شكر من طرف :
Pepo كتب :هذا السطر يا طيب
كود :
وهو موجود بنفس الكود الذى وضعته انت
عاشق العندليب كتب :أرجو الرد هذه المرة
كأننا دائما ما نرد عليك!

لا يا أخي حاشا لله لم أقصد هذا لكنني قد طرحت هذا السؤال أكثر من مرة و لم أجد ردا أنت دائما خير العون جزاك الله كل خير
شكر من طرف :

التنقل السريع :

يقوم بقرائة الموضوع: بالاضافة الى ( 1 ) ضيف كريم