تحديث آخر نسخة 1.8.37

تقييم الموضوع :
  • 0 أصوات - بمعدل 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
اريد هاك علشان العب في الكوكيز بتاع المنتدي نفسه زي الفي بي
الفي بي موجود فيه امكانيه انك تعدل رقم كوكيز المنتدي بما يجعله يحتفز لمده اسابيع بالعضو الذي يسجل دخوله و هذا ما اريديه هذه الامكانيه مفتقده في هذا النوع من المنتديات مع انه شبه الاصل من الفي بي ارجو الافاده بهذا الشان فانا احتاجة ضروري
[صورة: mybbsig.gif]
شكر من طرف :
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته..
مبدأيا الهاك ده مش متوفر فى منتديات MyBB
ثانيا ممكن توضح الغرض منه؟
اذا كان عشان تحتفظ ببيانات تسجيل دخول العضو.. فهى كده كده محفوظة طلامة العضو مامسحش الكوكييز,, لو الغرض منها شئ تانى ياريت توضحه
عشان لو فعلا ليه فايدة ابدأ ابحث عنه او حتى ابرمجه انا
شكر من طرف :
اخي الكريم كل الي اقصده هو انه في منتديات في بي يوجد خصيصه للتحكم بحتفاظ المنتدي نفسه بالكوكيز الخاص بالعضو
يعني مثلا انا دخلت دلوقتي الموقع عندك يعني المنتدي هو الشركه مخليه يخفضه لمده 900 هذا الرقم اذا جعلته 900000000000 يجعل كل من يدخل المنتدي و يسجل دخوله يبقي المنتدي يراه في المتواجدين الان لمده اسابيع قادمه علي انه لم يخرج فهمتني و طبعا كل ما الناس تدخل اكتر كل ما المتواجيدين الان يملا و يحفظ لمده كبيره و هكذا يريت تكون فهمتني
شكر من طرف :
اهااااااا فهمتك. تقصد الأحصائية المزيفة! Lero

على العموم هى فعلا خاصية موجودة
اذهب الى لوحة التحكم
  • اضغط على كلمة تغيير الموجودة تحت اختيارات عامة
  • اضغط على كلمة Who's Online قم بتغيير القيمة 15 الى اى قيمة تريدها,, مع العلم ان هذه القيمة تحتسب بالدقائق

رجاء: اريد ان ارى رابط لموقعك.

تحياتى
شكر من طرف :
ههههههههههههه بس كده يا باشا انتا شكلك مصري صح انا كنت طالب الماسنجر بتاعك بس انتا مبعتهوليش يعني نفضتلي بالمصري كده
عموما موقعي هو www.up4film.com
تم التجربه و نجحت بس كده هتفضحني انا لانها مكتوب الاضعءاالذي تواجدو في الدقائق الي انا حددتها يعني كده بمعني اصح بيقول ان دول كانو متواجدين منذ 9000000 دقيقه مثلا و الفي بي مبيعملش كده الجمله ديه بتتشال ازاي انا عايز المتواجديدن الان كذا عضو و كذا زائر و بس
شكر من طرف :
السلام عليكم..
والله وانا ماكنت نفضتلك ولا حاجة, كل الموضوع انى مشغل فاير وول على الجهاز, والماسينجر مش بيفتح, ولو فتح نص الكلام مش بيوصل, فابختصر وبفضل اوفلاين..

نرجع لموضوعنا, عشان تحل المشكلة ديه, من خلال لوحة التحكم, ادخل على ادارة اللغة
قم بالتعديل على ملف index.lang.php
وابحث عن السطر التالى
كود :
{1} {2} active in the past {3} minutes ({4} {5}, {6} of whom {7} invisible, and {8} {9}).
واستبدله بالتالى
كود :
{1} {2} active in the past 15 minutes ({4} {5}, {6} of whom {7} invisible, and {8} {9}).

تحياتى موبايلات بقة ها
شكر من طرف :
تم تقسيم باقى النقاش الى موضوع مستقل " نقاش حول افضل امكانيات اسنخدام جوجل ادسينس مع منتديات MyBB "

تحياتى
شكر من طرف :

التنقل السريع :

يقوم بقرائة الموضوع: بالاضافة الى ( 1 ) ضيف كريم