تحديث آخر نسخة 1.8.37

تقييم الموضوع :
  • 0 أصوات - بمعدل 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
حاجة غريبة جدا .. مغير الـ DNS من أسبوع و لسة مستقرش ؟؟ يا ترى ايه المشكلة ؟؟
انت على حق فى جزئية الموقعين fasyel.com و free-web-host.me

حيث ان fasyel.com هي الأستضافة الجديدة

أما free-web-host.me هي الأستضافة القديمة

أما مسالة اني موجهه الى 4 دي ان اس ؟؟؟؟؟ فهذا ليس صحيح ....

----------

بس بص أخي بيبو .. انا هقولك ع الحكاية كلـــــــها ... عشان يكون كانك انت انا عشان تفهمني كويس جدا

اللى حصل و انت كنت متابعني ان الأستضافة القديمة خالص على byethost.com حذفت موقعي بسبب ضغط الزوار "لم ساعتها بعتلك رسالة خاصة عشان أرقي و انا مكنتش طلعت الفيزا" .. المهم طبعا كنت عايز الحق نفسي و اوجه الدومين على استضافة مجانية تانية لحد ما أشوف استضافة مدفوعة ... و بالفعل وجهة الدومين لـ free-web-host.me و يحثت عن استضافة مدفوعة لنقل المنتدى عليها ... و فعلا لقيت أستضافة مدفوعة حلوة فدخلت أوجه الدومين ليها و طبعا دا حصل بعد يوم واحد فقط 24 ساعة كاملة من تحديثي للدومين للأستضافة free-web-host.me ........
---------------------------------
فأيه اللى حصل بالظبط ....
اللي حصل بالظبط ان الدومين أتحدث مرتين فى اقل من 24 ساعة

و هو بالطبع كان بيحول على bytehost.com و دي الأستضافة الاولى .. على ما يتحدث لـ free-web-host.me الأستضافة التانية لان مكنش فات غير يوم واحد فقط ثم تحدث بعد 48 ساعة نهائيا لـ free-web-host.me

طبعا قولت هستنى يوم كمان لحد ما يتحدث للأستضافة الجديدة المدفوعة Fasyel.com

بالفعل تحدث و لكن بعد 3 أيام .. ثم فوجئت فى مرة انه بيحولني للأسستضافة القديمة ... وشوية للجديدة .. و شوية للقديمة ... و هكذا حتى الان

مش عرف بقه يمكن كتر تحديثي للدي ان اس هي المشكلة ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

سؤالي لك الان يا بيبو ؟؟؟

انت سألتني اني موجه الدومين لـ 4 دي أن أس على أي أساس :-

انك شاكك اني فعلا أكون عملت دا عن قلة خبرة مثلا ..

ولا انت عملت معاينة Check مثلا فى المواقع اللى بتكشف عن الدومينات زي dsncheck.com و لقيت انه موجه لـ 4 دي ان أس ؟؟؟؟
لو كان انك فعلا عملت معاينة و لقيته ان موجه لـ 4 دي ان أس ..

يبقى أذن المشكلة من الدومين او الشركة .. يبقى حصل لغبطة او حاجة زي كدا

و انا من شوية بعت لـفريق المساعدة رسالة .. يمكن يكون يعملوا ريفريش للسيرفر "و انا مش عارف حقيقي الكلام دا صحيح ولا لاء"

بس انا حاسس ان الدومين معلق م الاخر هههههه
أعتقد انه يوجد مشكلة كبيرة أنظر اخي بيبو فى التقرير هذا http://www.intodns.com/my-picz.co.cc

انا حاسس دلوقتي ان المشكلة بنسبة كبيرة جدا منصبة على لوحة تحكم الدومين بتاعة co.cc و انا حاسس ان مشكلة تحديث الدومين كذا مرة فى وقت قصير هي المشكلة تقريبا

[صورة: 000000n.png]

----

ملحوظة اخرى أخي بيبو :-

انا ما زلت حاطط دوميني فى الأستضافة المجانية .free-web-host.me كـ Addon Domain ???

تفتكر دي فيها مشكلة ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

و انا كتبت حاجات كتير جدا و انت لسة مش رديت . فأرجة عن ردك ان تجاوبني على نقطة نقطة
شكر من طرف :

الردود في هذا الموضوع
RE: حاجة غريبة جدا .. مغير الـ DNS من أسبوع و لسة مستقرش ؟؟ يا ترى ايه المشكلة ؟؟ - بواسطة ماى بكتشرز - 2009-09-15, 12:07 PM

التنقل السريع :

يقوم بقرائة الموضوع: بالاضافة الى ( 1 ) ضيف كريم