تحديث آخر نسخة 1.8.37

تقييم الموضوع :
  • 0 أصوات - بمعدل 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
سؤالين بخصوص الاستيلات
انا نزلت ستايل اجنبى
عشان مش متوافر هنا ستيلات كفاية
وهقوم بتعريب الصور له
عايز اخلى الكلام اللى فى الصفحة الرئيسية يظهر على اليمين والخط اللى فى الصفحة الرئيسية يكبر شوية
تانى حاجة عايز اخلى المواضيع عند الضغط عليها من الصفحة الرئيسية يظهرلى الموضوع وليس اخر رد

ولك منى فائق التقدير والاحترام وانا عارف انك شغال فى المنتدى تقريبا لوحدك وتعبان معانا
الرد
شكر من طرف :
بالنسبة لتغيير الإتجاه بشكل عام ستحتاج للتعديل على كثير من القوالب وملفات الـ css
وهذا متوقف على التعديلات الموجودة فى الإستايل الذى تستخدمه
بالتالى لا يمكن لأحد افادتك فى الأمر دون ان يكون لديه الإستايل ويقوم بتحويل اتجهاته بنفسه.

ونفس الشئ بالنسبة لحجم الخط سيكون بتعديل فى ملفات الـ css لكن ايضا التعديل يختلف من استايل لأخر.

بالنسبة لجعل الروابط بالصفحة الرئيسية توجه للموضوع بدلا من اخر رد
فهذا غير ممكن سوى بالتعديل على احد ملفات المنتدى. وفى هذه الحالة ستلغى رابط اخر رد من كل الصفحات وليس فقط الصفحة الرئيسية
مع العلم انى لست متأكد من هذا الأمر جيدا لكن مايبدوا ان التعديل سوف يؤثر فى كل الصفحات.اذا اردت الطريقة اخبرنى وسأضعها لك.
الرد
شكر من طرف :
طيب ياريت الطيريقة استاذ بيبو وجزاك الله كل خير
الرد
شكر من طرف :
افتح ملف inc/functions_forumlist.php
ابحث عن
PHP كود :
$lastpost_link get_thread_link($lastpost_data['lastposttid'], 0"lastpost"); 

استبدله بالتالى
PHP كود :
$lastpost_link $lastpost_data['lastposttid']; 
الرد
شكر من طرف :
كده بقى يجيب منتصف المشاركات داخل المواضيع مش اول الموضوع ولا اخره Sad
الرد
شكر من طرف :
السلام عليكم،،
أنا لا التعامل مع ستايلات Mybb كثيرا،، لكن نصيحتي إليك هي أن تعطينا هذا الستايل الذي تستعمله حتى يستطيع Pepo أو أي شخص آخر مساعدتك جيدا،، و في هذه الحالة Pepo هو أكثر شخص خبير بهذه الستايلات على ما أظن.
على كل حال رمضان كريم، أرجو ان تجد حل.
الرد
شكر من طرف :
عفوا اخى الكريم.
هذا سيصلك الى صفحة خطأ وليس بداية الموضوع او نهايته.
اخبرنى هل تستعمل الروابط الصديقة لمحركات البحث ام العادية؟ حتى اعطيك التعديل الذى يناسبك
الرد
شكر من طرف :

التنقل السريع :

يقوم بقرائة الموضوع: بالاضافة الى ( 1 ) ضيف كريم