تحديث آخر نسخة 1.8.37

تقييم الموضوع :
  • 0 أصوات - بمعدل 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
مشكلة بالاستايلات (الخلفيات لا تظهر فى معظم الاستايلات)
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

بسم الله الرحمن الرحيم

كل عام و انتم بخير flower

فى المنتدى عندى ركبت استايل بس مش عارف الخلفية مش ظاهرة , خلفية المنتديات و المشاركات (المفروض يعنى بتبقى لون زى هنا فى المنتدى مثلا الخلفية لونها رمادى و لبنى)
فى الاستايل الأول (الاساسى) و الرمضانى الخلفية شغالة و كمان استايل 7sas-Almeqdad و لكن المشكلة ان تظهر فى الهيدر

Hello World!
This is a sample MyBB Plugin (which can be disabled!) that displays this message on all pages

!!!!!!!!!!! HuhHuh بعيط

لكن جربت كذا استايل آخر و لم تظهر الخلفية و على العموم ابقيت استايل واحد فقط من اللى الخلفية لا تظهر بهم لتعاينوه
عنوان المنتدى :
http://forum.alwahshnt.net

الاستايل الذى لا تعمل به الخلفية : asail for Mybb
الصورة التى يجب ان يكون الاستايل عليها :

[صورة: asailformybb1ro4.gif]

شكرا لكم Drop
ملاحظة : اضفت ستايل جديد "ازرق خفيف" و نفس المشكلة موجودة
و ايضا نسيت مشكلة اخرى , ان المنتدى اللى وصف منتدياته كبير جعل المنتديات لا تكون متوافقة مع بعض يعنى واحد فى اليمين و الآخر فى الشمال
الرد
شكر من طرف :
هل الأستايل الأفتراضي الحالي يحتوي على مشكلة ما؟
لأنه يظهر عندي تمام...
الرد
شكر من طرف :
حتى استايل اصايل يظهر عندى بدون مشاكل..
بالنسبة لرسالة Hello World فهذا هاك قمت انت بتفعيله بلوحة التحكم
الرد
شكر من طرف :
الاخ murtadha_al , الاستايل الافتراضى يعمل بكفاءة و ايضا استايل "الاساسى" و لكن باقى الاستايلات بها المشكلة .

الاخ Pepo اذا كان ستايل asail يظهر عندك تمام فهذا معناه ان المنتدى يعمل عند اناس و اناس آخرين لا , ربما يكون المتصفح او اعدادت الظهور او الامن لأن انظر الى هذا الموضوع
http://www.dd4bb.com/thread-5855.html
فهذه المشكلة التى عند محمد الجندى عندى انا ايضا و لكن الأخ murtadha_al سجل و قال انه لم تواجهه مشكلة .
شكرا لكم و كل عام و انتم بخير
الرد
شكر من طرف :
لا يمكن لمشكلة بالمنتدى ان تظهر لشخص ولا تظهر للأخر. لكن يمكن لمشكلة بالمتصفح او الجهاز ان تكون بجهازك او بمتصفحك وليست بجهازى ولا بمتصفحى..
الرد
شكر من طرف :
حسنا اذن سأسأل احد اصدقائى عن حال الاستايلات معاه و شكرا لك على الاهتمام
الرد
شكر من طرف :
صديقى ظهر معه الاستايل كما ظهر معى و هذه صورة من ستايل asail
[صورة: style.jpg]

و بالنسبة ل Hello World!
المفروض تظهر فى اول كل مشاركة و ليس فى الصفحة الرئيسية و بعدين انا غيرتها و جعلتها
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

بسم الله الرحمن الرحيم

لكن اليظهر ده وصف الهاك
الرد
شكر من طرف :
انا الاول كنت بغير الإستايل كازائر كان بيرجعنى على نفس الإستايل الإفتراضى وانا كنت فاكر ان ده استايل اصايل..
على كل حال انا سجلت دخول وشوفت الشكل فى استايل اصايل. المشكلة ان اكواد الـ css الخاصة بالإستايل فيها مشكلة
كود :
container {
    width: 98%
    extra: background: #3D7591 url(../../../) top left repeat-x;
شوف مكان رابط الخلفية مافيش صور.. دى اما غلطة منك او غلطة من مصمم الإستايل.. يعنى ببساطة المشكلة بالإستايل
الرد
شكر من طرف :
يبقى كدة العيب من مصمم الاستايل لأن انا اتبعت التعليمات و لم اعدل فيهم اى شىء
لكن المشكلة ان مصمم الاستايل ركبه عنده و الدليل هذه الصورة

[صورة: asailformybb1ro4.gif]

لو ممكن ابعتلك بيانات الدخول و انت تشوف ايه المشكلة او انقللك محتويات ال css

و بالنسبة للكود الذى اعطيته لى : اين اكتبه ؟؟

و آخر شىء : hello world! ما حله , انا اريده ان يظهر فى المشاركات فقط

و شكرا لك و ارجو الا اكون تعبتك معى
الرد
شكر من طرف :
بالنسبة لهاك Hello World فهو لا يمكن استخدامه على اى منتدى. لأنه اصلا الهدف من برمجته هو توضيح النقاط الهامة للمبرمجين لفهم الية برمجة الهاكات. وليس للإستخدام..

بالنسبة للكود اللى وضعتهولك فده مش عشان تستخدمه ده متاخد من الإستايل لتوضيح المشكلة..

بالنسبة لإن الإستايل شغال عند مصمم الإستايل وعندك لا.. اذا فى شئ غلط بيحصل للإستايل اثناء رفعه.
جرب إعادة رفع ملف الـ xml الخاص بالإستايل مرة تانية
الرد
شكر من طرف :

التنقل السريع :

يقوم بقرائة الموضوع: بالاضافة الى ( 1 ) ضيف كريم