تحديث آخر نسخة 1.8.37

تقييم الموضوع :
  • 0 أصوات - بمعدل 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
مشكلة وصول PIN كود وكيف الحل السليم عن تجربة
#1
Icon13 
اخوانى ارجوكم المساعدة

البن كود الخاص بى لم ياتى وطلبته مرة تانية من يومين واعتقد ايضا لم يصل ارجو الحل السليم عن تجربة من اى حدا جربه وشغل معاه
اذا كان ارسال البطاقة وايميل او اى طريقة اخرى وارجوج كتابة الايميل السليم الذى يرد علي لآن معظم الايميلات ترد برسايل تلقائية
على وانا مانى عارف كيف اتصل بجوجل ليفعلونه

ولكم جزيل الشكر والدعوة الصالحة
الرد
شكر من طرف :
#2
لا اعرف ماهو الحال الأن بخصوص الحلول البديلة لمشكلة البن.

لكن حل مشكلتى مع هذا الأمر كان كالتالى.

ارسلت بريد على الأيميل (لست متأكد 100% من صحته, لأن الأمر كان منذ وقت طويل ولست متذكر جيدا)
[email protected]

واخبرتهم, انى استنفذت الثلاث فرص المتاحة لى لإعادة طلب رقم البن, ومع ذلك لم يصل, وتأكدت من صحة العنوان وكل شئ.

واريد حل بديل لتأكيد هويتى.

تأخروا على بالرد بعض الشئ, لكنهم استجابوا, وطلبوا منى ارسال صورة للهوية الرسمية.

وعندما ارسلتها تم تفعيل الحساب بعدها بحوالى عشرة ايام.
الرد
شكر من طرف :
#3
وبختصار >>>>>>>>> (( تفعيل الحساب بدون استخدام pin code البين كود ))

1- لو كان حسابك باللغه العربيه حوله للغه الإنجليزيه


2- إذهب إلى مكان اضافة البين كود ولو كونت فعلا استنفذت ال 3 فرص ليك لاستقبال البين كود حتلاقى كلمه جديده ظهرت اسمها ( اتصل بنا ) طبعا جسب اللغه ال بتسخدمها


3- اضغط عليها وإملاء البيانات وفى البوكس الاخير ضع هاذا الموضوع
I have asked the pin code 3 times, but I've not received it
((معنى الرساله - انى طلبت البين كود 3 مرات حتى الان ولكنى لم استلمه ))


4- بعد 42 ساعه سوف تصلك هذه الرساله على اميلك

* * *
This is an auto response. * * *

Hi,

Thanks for writing in about your PIN. We understand that you've been unable to receive it.

In order to resolve this issue, please respond to this email and attach a digital image of a government issued ID card, bank statement, or telephone bill displaying your payee name and mailing address as it appears in your account. Please note that we're only able to accept information printed in one of our supported languages. You can find a list of supported languages at https://www.google.com/support/adsen...py?answer=9727.

Once we receive your response, we'll review the information you've provided and update you on the status of your PIN verification.

Sincerely,

The Google AdSense Team

((مفاد الراساله - نرجو منك ارسال صورة البطاقه الحكوميه - الرقم القومى - أو صورة كشف حساب بنكى - او فاتورة هاتف )


5- بعد وصول هذه الرساله اسحب بطاقتك وش وظهر اسكنر بالالوان واعمل رد ( ربلاى ) على الرساله وأأكد رد على الرساله وليس رساله جديده والسبب ان الرساله بيكون ليها رقم من جوجل ( تذكره يعنى فلازم تستنى تشتغل على نفس التذكرة)

ونكتب فى الرد التالى

Hi Team
I am sending a digital image of a government issued ID card to apply my address in my adsense account and my ID

Thank you very much

From: [email protected]
adsenselogin: [email protected]
name: your mame your mame
pub-id: ca-pub-11111111111111
adress: your adress>>>>>>>
وطبعا مش حننسى نرفق صورة البطاقه وش وظهر مع الرساله

(( معنى الرساله - انا ارسل لكم صوره من بطاقة الرقم القومى الخاصه بى + بيانات حسابك وهى اميل المرسل + أميل حسابك فى ادسنس + اسمك زى ال فى البطاقه بس انجليزى + رقم id الخاص بحسابك + العنوان ))



6- بعد كده حيوصلك منهم الرساله دى ان شاء الله بعد كام يوم

Hi Ahmed,

Thanks for bringing this issue to our attention. I'm currently working as
quickly as I can to investigate your concern and I'll be sure to send you
another email as soon as I have any more information. Thanks for your
patience.

For additional questions, I'd encourage you to visit the AdSense Help
Center ( http://www.google.com/adsense_help ) or the official AdSense blog
( http://adsense.blogspot.com?utm_source=txft ). Alternatively, feel free
to post your question on the AdSense Help Forum (
http://www.google.com/support/forum/p/AdSense?hl=en ).

Sincerely,

Ipshita
The Google AdSense Team
((مفادها- اصبر علينا يا حج شويه احنا مش نسيينك اول ما نراجع البطاقه حنرد عليك))


7- بعدها تصبر شويه وبعدها بكام يوم حيوصلك الرد ده

Hi Ahmed,

Thanks for your email. After verifying your ID proof, I am happy to let
you know that I have manually overridden your PIN requirement and you
won't be required to enter another PIN for this account in the future.

Going forward, please keep in mind that if your payments are on hold for
any reason other than PIN or phone verification, you'll need to remove the
holds prior to the 15th in order to be paid in that month. Otherwise, your
outstanding earnings will roll-over to the following month and you'll be
paid out according to our normal payment cycle.

Once you've removed any additional holds from your account, you'll be
issued a payment at the end of the first month after your balance reaches
US $100.

For additional questions, I'd encourage you to visit the AdSense Help
Center ( http://www.google.com/adsense_help ) or the official AdSense blog
( http://adsense.blogspot.com?utm_source=txft ). Alternatively, feel free
to post your question on the AdSense Help Forum (
http://www.google.com/support/forum/p/AdSense?hl=en ).

Sincerely,

Ipshita
The Google AdSense Team
(( مفادها - اشطه يا مان كله بقى تمام وحسابك اتفعل وورينا همتك اول ما تجيب ال 100 دولار ح......... ))

وألف مبروك يا باشا وعقبال ما تجمع المليون الاول

ملاحظه يمكن ان تستخدم اللغه الفرنسيه وتراسلم بنفس الرسائل الانجليزية ( بصراحه افضل)


هذا الكلام لن ادعى انه عندى ولكنه خلاصه نصائح للكثير من الأعضاء اعدت صياغتها

للأشارة فهو منقول من أحد المنتديات
الرد
شكر من طرف :


التنقل السريع :


يقوم بقرائة الموضوع: بالاضافة الى ( 2 ) ضيف كريم